Als mannenensemble Espressione kijken we vol verwachting uit naar ons jubileumconcert in de prachtige Gouwekerk. We zijn dankbaar voor 10 jaar Espressione.
O.l.v. onze dirigent, Arjan Wouters, werken wij tijdens de repetities vol passie aan nieuwe en bestaande psalm- en liedbewerkingen. We vinden het belangrijk om dit op een kwalitatief zo hoog mogelijk niveau uit te voeren, tot eer van God.
Door een continue diversiteit in ons repertoire hopen wij zowel jong als oud te bereiken. Daarbij hechten wij veel waarde aan stijlgetrouwheid. Dit valt of staat vaak met een passende muzikale omlijsting; of het nu gaat om een traditionele psalm met orgelbegeleiding, een klassiek werk met medewerking van een strijkersensemble of een aanbiddingslied ondersteund door toetsen en percussie. Wij werken samen met gepassioneerde en professionele musici, met oog op relatie en ruimte ons samen te ontwikkelen. Wat ons betreft kunnen allerlei verschillende smaken naast elkaar bestaan. Ieder muziekstuk benaderen wij met dezelfde zorg en aandacht. Zo zoeken wij verbinding met onze luisteraars en willen wij onze gaven inzetten voor onze Schepper, van Wie alles komt en aan Wie alles toekomt.
Tijdens onze concerten is iedere luisteraar, met welke achtergrond ook, van harte welkom. Zo hopen wij iets van de liefde van Christus uit te stralen en elkaar op te bouwen. Naast het luisteren naar solonummers wordt ons publiek ook uitgenodigd om actief deel te nemen in het zingen. Verder maken wij bewust ruimte voor ontmoeting. Een warm ontvangst, een drankje tijdens de pauze of na afloop van het concert; genoeg ruimte om elkaar te spreken en te ontspannen.
We hopen je te ontmoeten op zaterdag 26 september in Gouda!
